wtorek, 28 lipca 2015

"Porządek rzeczy"; Paola Capriolo [zapowiedź]



Sabrina ma za sobą bolesną przeszłość, przed sobą ogromne chęci na sukces. Dziewczyna została sama na świecie, ale los, który odebrał jej w życiu prawie wszystko, zdaje się wreszcie odwracać. Właśnie została zatrudniona w wymarzonej firmie Desire, która obiecuje spełnić wszelkie pragnienia swoich klientów. Sabrinę rozpiera duma. W nowej pracy jest odpowiedzialna za pisanie bajek dla najmłodszych użytkowników sieci. Jednak pod fałszywie lśniącą fasadą tego doskonałego świata mnożą się sprzeczności. Bajki pisane przez dziewczynę to w rzeczywistości puste wypełniacze do reklam. Ofertę Desire przepełnia brutalna przemoc udająca rozrywkę, wreszcie zadziwia łatwość z jaką firma pozbywa się starszych pracowników nie do końca idących z duchem tych nowych, przerażających czasów. Prawdziwe życie, poza złotą wieżą Desire, jest trudniejsze niż się wydaje. Dopiero niespodziewane i niestety fatalne spotkanie pozwoli Sabrinie otworzyć oczy, które do tej pory z uporem zaciskała. M. pojawi się nagle, tak od niej inny, tak zagadkowy...
Na ścianie w siedzibie Desire wisiał ogromny napis MYŚLĘ POZYTYWNIE. Żaden z pracowników nigdy nie śmiał przeciwstawić się tej zasadzie. 
PORZĄDEK RZECZY – Sabrina po raz pierwszy w życiu zdała sobie sprawę, że nie zna znaczenia tych słów.

PREMIERA 17 SIERPNIA!





PAOLA CAPRIOLO- urodziła się w Mediolanie w 1962 roku. Jej miłość do pisarstwa obejmuje klasykę literatury niemieckiej, którą mistrzowsko tłumaczy, mity tradycji europejskiej, które trawestuje ze współczesną wrażliwością, aż po bajki, które z wdziękiem opowiada. Działa na stronach kulturalnych "Corriere della Sera”. Jej książki są wydawane w Europie, Japonii i Stanach Zjednoczonych.



8 komentarzy:

  1. Sama nie wiem co myśleć o tej książce, opis średnio mnie przekonuje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opis jest taki...dziwny nie? Ale ta okładka jest z kolei zastanawiająca- tak jakby odwoływała się do baśni o Królewnie Śnieżce. I ciekawa jestem czy w treści książki też się jakiś większy motyw baśni pojawia...

      Usuń
  2. Ten tytuł jest w pewien sposób przerażający, opis budzi mój lekki niepokój. Dreams zawsze wydaję tytuły, które normalnie by mnie nie zainteresowały, takie inne. Poczekam na recenzje, będziesz czytać?

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, opis tej książki jest taki bardzo niepokojący. Zapowiada się na specyficzną lekturę. Być może dostanę od Wydawnictwa Dreams egzemplarz do recenzji- choć nie jestem na 100% pewna. Pożyjemy, zobaczymy. ;)

      Usuń
  3. Podzielam zdanie Patrycji - opis jest niepokojący. Ale z drugiej strony, nie wiem czy ryzykowałabym sięgnięcie po tę pozycję. Trudno mi to sprecyzować, ale coś mi się w niej nie podoba...
    Pozdrawiam,
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem. No ja też, często mam tak, że do jakiejś książki mnie po prostu nie ciągnie.

      Usuń
  4. Słyszałam wiele zapowiedzi tej książki i bardzo mnie ona zainteresowała. Ale chyba jednak po nią nie sięgnę, bo mam jeszcze co najmniej 4 książki do recenzji w tym miesiącu, a nie chcę się spóźnić :) W każdym razie czekam na recenzję, którą z chęcią przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! Wybacz, że tak długo mnie nie było. Już nadrabiam zaległości. ^^
    A książka jest naprawdę intrygująca. Nie słyszałam o niej, ale jeśli gdzieś ją znajdę, na pewno zapakuję ją do koszyka. :D

    OdpowiedzUsuń